• promovare2
  • optimizare2
  • creare1

Publicitate online, intalnita si sub numele de publicitate interactiva, este o forma de publicitate pe Internet care foloseste media online (pagini web, newsletter, e-mail) pentru a transmite un mesaj catre audienta dorita. Exista mai multe forme de promovare online, printre care bannerele publicitare, publicitatea contextuala si reclama in motoare de cautare.

Printre avantajele publicității online se numără țintirea  mai bună (ore, zone geografice, număr de afișări pe uitilizator) a clientelei dorite, posibilitatea de a oferi informații mai multe (prin bannere expandabile sau prin atragerea vizitatorului interesat către o pagină web cu mai multe informații) și posibilitatea de a interacționa dinamic cu potențialul client. 

Există trei moduri de a achiziționa publicitate online: CPM (Cost per Mille), CPC (Cost per Click) și CPA (Cost per Action).

  • CPM – Cost Per Mille - mai este cunoscut și sub denumirea de Cost per Impression. Publicitatea se achiziționează la număr de afișări: 1 CPM = costul pentru 1.000 de afișări.
  • CPC – Cost Per Click - Publicitatea se achiziționează după numărul de clicuri care se fac pe o reclamă. Cel mai cunoscut exemplu pentru acest tip de achiziționare este publicitatea pe motorul de căutare Google, care vinde publicitate pe clic.
  • CPA – Cost Per Action - Publicitatea se achiziționează după numărul de acțiuni prestabilite generate de către utilizatorul care vede reclama. Fie că acesta completează un formular online, fie că va achiziționa un produs, plata acestui tip de publicitate este corelată cu acțiunea predeterminată a utilizatorului.

Pentru campaniile de publicitate online exista mai multe tipuri de bannere cum ar fii:

  • Floating ad: este o reclamă care se deplasează în pagină în același timp cu ecranul utilizatorului când derulează conținutul unei pagini.
  • Expanding ad: este un banner publicitar care își modifică dimensiunile (se extinde) automat sau în urmă unei acțiuni a utilizatorului.
  • Wallpaper ad: este un tip de reclamă care schimbă fundalul paginii care este citită de vizitator.
  • Trick banner: Un banner care arată ca o fereastră de dialog cu butoane. De multe ori simulează un mesaj de eroare sau o alertă si se bazează pe inducerea în eroare a utilizatorului.
  • Pop-up: O fereastră publicitară care se deschide peste pagina deschisă de utilizator pentru a o citi.
  • Pop-under: Este similară Pop-up-ului, doar că fereastra se va deschide în spatele ferestrei curente și va fi văzută abia după ce fereastra curentă va fi închisă.
  • Video ad: este un banner publicitar care prezintă mesaje publicitare în format video. Se apropie de spoturile publicitare caractersitice televiziunii.

Pe langa creare si promovarea site-ului va putem crea si designul pentru: cartile de vizita, CD-uri de prezentare, mape de prezentare, cataloage de produse, logo, bannere stradale, pliante, etc.

 Comanda