Link Building prin directoare web

Wikipedia zice ca e un director care structureaza/catalogeaza niste site-uri si face legaturi catre acele site-uri. Tot aici ni se spune ca ele nu sint motoare de cautare.

Directoarele web nu sint link farm-uri.
Decat in mintea unora, mai mult ca sigur. E o confuzie des intalnita in .ro, unii incearca sa isi justifice inteligent spamul.

De ce inscrii intr-un director web?
In principal pentru a face rost de back link-uri. Ele sustin site-urile la pozitionari pe Google dupa cautari. Totodata, directoarele sint metode bune de a gasi parteneri de afaceri, de a face schimb de link-uri sau de a eticheta continutul intr-un anumit domeniu.

Care sint directoarele de calitate?
Multi au inceput sa faca liste cu directoare de calitate, bazandu-se in special pe Page Rank. Unii sint limitati la cunostinte SEO, ei nu stiu ca PR-ul nu se transmite prin nofollow, frame-uri sau redirectari. Trebuie sa traiasca si ei, fac orice ca sa atraga clienti.

Se merita inscrierea in DMOZ?
In principiu da, orice IBL curat e bun, mai ales daca vine de pe un site cu autoritate. E drept, se intra greu in DMOZ, probabil asta deranjeaza pe multi.

DMOZ a fost initial creat pentru a cataloga web-ul, e o forma de a organiza si eticheta continutul. Altii au vazut si vad in el un IBL important. Nu ca nu ar fi, doar ca nu si site-urile la unii webmasteri nu se recomanda a fi sustinute de un astfel de director.

Se merita inscriere in Yahoo!?
Yahoo! e un director platit, de calitate si care e o resursa autoritara la fel ca si DMOZ. Unii platesc pentru un link in Yahoo!, parerea mea e ca e cam inutil.

De ce?
Pai pentru ca site-urile romanesti au nevoie de IBL-uri venite in special si majoritar de pe site-uri romanesti. De ce ai platit pentru un link care nu iti foloseste cine stie ce?

E mai bine sa inscrii un site romanesc in directoare straine?
E ok sa inscrii in directoare straine, doar ca ele nu sint de cine stie ce folos, poate doar ca numar de IBL-uri. Un director e folositor unui site romanesc daca el e hostat in .ro si are IP-uri de Romania. In rest, daca aveti timp si bani, puteti inscrie in cate vreti.

Si intrebarea care ii arde pe multi: E bine sa inscrii in directoare folosind softuri automate?
Nu prea. De ce?

Pentru ca nu poti controla nevoia de IBL-uri de calitate, numarul de achor text care ar fi deajuns pentru un cuvant cheie sau/si nu poti garanta inscrierea in acea lista de directoare datorita spamului.

E mai comod si mai simplu, dar si mai inutil din moment ce nu ai o strategie.

Directoarele web aduc trafic?
Ele nu sint create pentru a aduce trafic direct, ci mai degraba indirect. Ele sustin site-uri la cautari.

Se merita sa platesti un om sa inscrie in directoare?
In principiu, da. Daca cel care inscrie in directoare poate sa urmareasca si pozitionarile la cautari ca in timp sa poata modifica anchor textul de inscriere, atunci se merita.

Daca nu, atunci e util precum un soft, nu exista nici o strategie si nici o analiza care sa aduca rezultate bune.

Ai o lista de directoare romanesti, una pe care sa o vinzi?
Da am, normal ca am. Am o lista de vreo 350 de directoare romanesti triata dupa criteriile mele.

Nu, nu vand liste de directoare web romanesti. Lista e triata zilnic, oamenii care muncesc la ea nu doresc sa vanda o astfel de informatie. Pe ea se bazeaza reusitele firmei in inscrierea in directoare, pentru ca da … inscrierea in directoare e o forma buna de link building in ro .

Si la sfarsit: Exista liste de directoare romanesti de calitate?
Da, am vazut ca sint cateva liste atent monitorizate, n-as putea sa bag mana in foc pentru ele. Cel mai bine e sa iti faci propria lista.

Daca nu ai timp de asa ceva, angajeaza un om sau o firma pentru asa ceva si cere sa faca o strategie.

Remus sper sa nu ma mai pui sa scriu despre asa ceva, eu promit sa nu o mai fac. :D

Ah si pentru amatori: inscrierea in directoare (o forma de link building) tine in special de SEM si nu de SEO. Asta pentru cunoscatorii care dau lectii de SEO si fac confuzie intre SEO, SEM si SMM.